Obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky e-shopu Second Look

Tieto všeobecné obchodné podmienky ("podmienky") upravujú práva a povinnosti Vás, ako kupujúcich a nás ako predávajúceho v rámci zmluvných vzťahov uzavretých prostredníctvom e-shopu na webových stránkach https://www.secondlook.sk/.

Všetky informácie o spracúvaní Vašich osobných údajov sú obsiahnuté v zásadách spracovania osobných údajov, ktoré nájdete TU.

1. Definície a kontaktné údaje

1.1. Prevádzkovateľ e-shopu (Predávajúci):
Ing. Tomáš Repa
Miesto podnikania: Partizánska Ľupča 262, 032 15 Partizánska Ľupča
IČO: 57067601
DIČ: 1073140266
Zapísaný v Živnostenskom registri Okresného úradu Liptovský Mikuláš, č.: 540-27279
E-mail: info@secondlook.sk
Telefón: +421 908 384 696
(Nie sme prevádzkovateľmi online trhu v zmysle § 16 Zákona o ochrane spotrebiteľa).

1.2. E-shop je internetový obchod prevádzkovaný na adrese https://www.secondlook.sk/.

1.3. Spotrebiteľ je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti.

1.4. Tovar v našej ponuke tvorí:

  • Použitý tovar (Second-hand): Oblečenie a doplnky, ktoré už boli používané.
  • Upcyklovaný tovar: Výrobky vzniknuté úpravou použitých materiálov.

1.5. Zmluva je kúpna zmluva uzavretá momentom doručenia potvrdenia objednávky z našej strany na Váš e-mail.

2. Objednávka a uzavretie zmluvy

2.1. Nákup je možný len cez webové rozhranie e-shopu. Odoslaním objednávky potvrdzujete, že ste sa oboznámili s týmito podmienkami.

2.2. Prezentácia tovaru na e-shope je informatívneho charakteru. Keďže predávame unikátne kusy (zvyčajne 1 ks skladom), zmluva je uzavretá až momentom, kedy Vám potvrdíme prijatie objednávky. Ak si rovnaký unikátny kus objedná viacero zákazníkov súčasne, zmluvu uzavrieme s tým, ktorého objednávka bola v našom systéme doručená ako prvá.

2.3. V prípade zjavnej technickej chyby v cene tovaru (napr. nulová cena alebo cena zjavne nezodpovedajúca realite) nie sme povinní tovar za túto cenu dodať.

3. Stav tovaru, fotografie a špecifiká second-handu

3.1. Stav tovaru: Použitý tovar môže vykazovať známky bežného opotrebenia (napr. jemné chĺpky, patina), ktoré nie sú vadou, ale vlastnosťou tovaru. Stav konkrétneho kusu je vždy popísaný v detaile produktu.

3.2. Fotografie: Tovar dokumentujeme autentickými fotografiami. Snažíme sa o maximálnu vernosť, avšak odtieň farby sa môže líšiť v závislosti od nastavenia Vášho monitora a svetelných podmienok. V prípade nejasností o farbe alebo štruktúre nás prosím kontaktujte pred objednávkou.

3.3. Záväznosť popisu: Pre posúdenie stavu tovaru je rozhodujúci popis uvedený pri produkte v kombinácii s fotografiami. Vady viditeľné na fotografiách alebo uvedené v popise sa považujú za známe v čase predaja.

4. Veľkosti a rozmery

4.1. Rozhodujúce sú rozmery v cm: Veľkostné tabuľky rôznych značiek sa líšia a použité oblečenie mohlo nosením a praním zmeniť tvar. Údaj o veľkosti na štítku (napr. "M", "40") je len orientačný.

4.2. Kde nájdete rozmery: Presné namerané rozmery konkrétneho kusu a vizuálny sprievodca, ako bol tovar meraný, sú uvedené priamo v popise každého produktu (sekcia "Sprievodca veľkosťou").

4.3. Výber veľkosti: Zákazník je povinný sa pred kúpou riadiť nameranými rozmermi v centimetroch. Reklamácia tovaru z dôvodu "nesadla veľkosť" sa nepovažuje za vadu tovaru (zákazník však má právo tovar vrátiť v zákonnej lehote 14 dní podľa čl. 8).

5. Cena a platobné podmienky

5.1. Ceny sú konečné. Nie sme platiteľmi DPH.

5.2. Platbu je možné vykonať:

  • Platobnou kartou online (cez Shoptet Pay - Google Pay, Apple Pay),
  • Bankovým prevodom (tovar odosielame po pripísaní platby),
  • Dobierkou (platba pri prevzatí).

5.3. Faktúra slúži ako daňový doklad a záručný list a zasielame ju elektronicky.

6. Dodanie tovaru

6.1. Tovar doručujeme prostredníctvom kuriérskych služieb a na výdajné miesta (Packeta, Balíkovo) len v rámci SR.

6.2. Povinnosť prevzatia: Kupujúci je povinný tovar prevziať. Neprevzatie tovaru bezdôvodne sa nepovažuje za odstúpenie od zmluvy. Pri opakovanom doručovaní z dôvodov na strane kupujúceho znáša náklady na opakované doručenie kupujúci.

6.3. Pri prevzatí zásielky skontrolujte neporušenosť obalu. Ak je obal poškodený, spíšte s dopravcom škodový zápis alebo zásielku neprevezmite.

7. Záruka a reklamácie (Zodpovednosť za vady)

7.1. Záručná doba:

  • Použitý tovar: 12 mesiacov (§ 625 Občianskeho zákonníka).
  • Upcyklovaný tovar: 24 mesiacov.

7.2. Rozsah záruky pri použitom tovare: Nezodpovedáme za vady:

  • vzniknuté bežným opotrebením alebo používaním,
  • ktoré mal tovar už pri prevzatí a boli uvedené v popise alebo zjavné z fotografií (napr. zľava za poškodenie),
  • ktoré kupujúci sám spôsobil.

7.3. Uplatnenie reklamácie: Reklamáciu uplatnite bezodkladne po zistení vady e-mailom na info@secondlook.sk alebo poštou. K tovaru priložte doklad o kúpe a popis vady. Reklamačný formulár nájdete TU.

7.4. Vybavenie reklamácie: O reklamácii rozhodneme ihneď, v zložitých prípadoch do 3 dní. Vybavenie reklamácie (vrátane opravy alebo vrátenia peňazí) netrvá dlhšie ako 30 dní. Vzhľadom na unikátnosť tovaru nie je obvykle možná výmena za rovnaký kus – v prípade neodstrániteľnej vady vrátime peniaze.

8. Odstúpenie od zmluvy (Vrátenie tovaru)

8.1. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.

8.2. Postup:

  1. Informujte nás o odstúpení e-mailom alebo formulárom (Vzorový formulár TU).
  2. Tovar zašlite späť najneskôr do 14 dní od oznámenia o odstúpení.
  3. Tovar neposielajte na dobierku (nebude prevzatý).

8.3. Vrátenie peňazí: Peniaze (vrátane najlacnejšieho poštovného za doručenie k Vám) vrátime do 14 dní od doručenia oznámenia o odstúpení, najskôr však po tom, čo nám bol tovar doručený späť alebo preukážete jeho odoslanie.

8.4. Zníženie hodnoty tovaru: Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru (napr. ak tovar vrátite poškodený, špinavý, vypratý alebo nadmerne opotrebovaný). V takom prípade si vyhradzujeme právo vrátenú sumu primerane znížiť.

9. Alternatívne riešenie sporov

9.1. Ak nie ste spokojní s vybavením Vašej reklamácie, máte právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu podľa zákona č. 391/2015 Z. z. (napr. SOI). Možnosť riešenia sporov online je dostupná na platforme RSO: https://ec.europa.eu/consumers/odr.

10. Záverečné ustanovenia

10.1. Tieto podmienky sú platné od 1. 12. 2025.

10.2. Dozorným orgánom je Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát pre Žilinský kraj.